Villkor för lotten Miljonmorgon

Allmänna villkor för Miljonmorgon
En tillsvidareprenumeration på lotter
Miljonmorgon är en tillsvidareprenumeration där du kan vinna upp till 1 miljon kronor i kontanter och minnesvärda upplevelser varje vecka. Du deltar med en till tre lottrader som är en kombination av valda emojis och tilldelade nummer.

I dragningarna utgörs varje emoji av en förutbestämd siffra, som i kombination med dina tilldelade nummer ger dig dina unika, numeriska lottrader, som bara du kan vinna på. Dragningarna presenteras varje måndagsmorgon på Miljonlotteriets webbplats, där du även kan se om du vunnit.

När du startar en prenumeration av Miljonmorgon deltar du med din lottrad eller dina lottrader under minst fyra måndagsmorgnar. Varje spelomgång löper över fyra veckor där du betalar för ditt deltagande i förväg. Prenumerationen är löpande där ditt deltagande förnyas med en ny spelomgång var fjärde vecka. Det är först när du säger upp din prenumeration aktivt som den avslutas i och med pågående spelomgång
Vinstbevakning ingår
Även om du missar att se en dragning behöver du aldrig vara orolig för att missa en vinst. Alla vinnare som har en fungerande mejladress blir meddelade om sin vinst via mejl. När du vinner kontantvinster får du ett Swish eller en insättning på ditt registrerade bankkonto inom tre till fem dagar, från det att vinsten presenterats på hemsidan. Detta förutsätter att du har angivit ditt Swish-kopplade mobilnummer hos oss eller registrerat ditt bankkonto korrekt på Miljonlotteriets hemsida.

Vid vinst av vara eller presentkort för upplevelser kommer vinsten levereras till din folkbokförda adress inom kort (alternativt din registrerade e-postadress vid vissa presentkort), utan kostnad för dig som vinnare.

Presentkort är giltiga under minst 1 års tid. Observera att ångerrätt ej gäller för digitala presentkort, då dessa anses förbrukade så fort beställningen gått igenom. All spelhistorik kan du hitta under ”Mina sidor” på miljonlotteriet.se.
När du vill ändra din prenumeration
För att ändra antal lotter i din prenumeration loggar du in på hemsidan och väljer ”Mina prenumerationer” och ”Miljonmorgon”. Där ser du dina pågående lottrader som just nu ingår i din prenumeration. Genom att trycka på ikonen för att editera (pennan) vid respektive lottrad kan du välja att antingen ändra lottrad eller att ta bort lottraden.
Om du ändrar en lottrad
Vid en ändring av lottrad får du en ny lottrad men din prenumeration förblir oförändrad.
Om du tar bort en lottrad
För att valet att ta bort en lottrad ska gälla innan nästa prenumerationsintervall påbörjas måste du ta bort lottraden innan onsdag den vecka din prenumeration av lottrader debiteras för kommande fyraveckorsperiod. I annat fall gäller borttagningen av den lottraden först efter nästa prenumerationsintervall.

Behöver du hjälp så hör av dig till Miljonlotteriets Kundcenter. Du kan antingen chatta med oss på miljonlotteriet.se, ringa 031-338 28 20 under kontorstid, eller mejla dina frågor till kundcenter@miljonlotteriet.se.
När du vill avsluta din prenumeration
För att avsluta en pågående prenumeration måste du säga upp prenumerationen. Uppsägningen görs i inloggat läge på Miljonlotteriets hemsida. Du når oss på 031-338 28 20 under kontorstid, eller genom att mejla till kundcenter@miljonlotteriet.se.

Uppsägning av prenumerationen ska ske senast på tisdagen före kommande fyraveckorsperiod. I annat fall kan prenumerationen avslutas först efter nästa prenumerationsintervall. Om du säger upp din prenumeration deltar du fortfarande i dragningarna som ingår i den pågående spelomgången, som du redan har betalt för.

Miljonlotteriet har rätt att avsluta din prenumeration på Miljonmorgon med omedelbar verkan för de fall du inte uppfyller förutsättningarna för prenumerationen eller dina förpliktelser enligt dessa villkor.
Betalning av din prenumeration
Du betalar din prenumeration på Miljonmorgon via betal- eller kreditkort. Beloppet dras automatiskt på onsdagen veckan innan din nästa spelomgång om fyra måndagsdragningar startar.

Saknas täckning på ditt aktuella betalkort, kreditkort eller bankkonto vid tillfället, upprepar Miljonlotteriet betalningsförsöket inom 48 timmar samma vecka. Om betalning inte kan genomföras senast på fredagen missar du din chans att delta i nästkommande måndagsdragning. Nya betalningsförsök görs under följande två veckor, under onsdagar och fredagar. Om betalning fortfarande inte kan genomföras kommer din prenumeration att avslutas.